Programma „Saņem OCTA polisi 2 minūtēs”, turpmāk tekstā – Programma, ir portāla bezmaksas pakalpojums, ko Portāls piedāvā Portāla klientiem un lietotājiem, ar mērķi celt klientu apkalpošanas kvalitāti un nodrošināt operatīvu OCTA polišu tirdzniecību mājas lapā www.letapolise.lv.
Programma tiek ieviesta ar 01.03.2013 un ir spēkā visu portāla darbības laiku. Programma ir attiecināma uz visiem Portāla lietotājiem, kas Portālā ir pasūtījuši OCTA polises no sekojošām apdrošināšanas sabiedrībām - Compensa Vienna Insurence Group,AAS Balta,Baltijas Apdrošināšanas Nams, AAS Gjensidige Baltic, Ergo Insurance SE Latvijas filiāle, Seesam Insurance AS Latvijas filiāle un veikuši OCTA polises apmaksu ar karti vai ātrajiem maksājumiem.
Portāla operators jebkurā brīdī ir tiesīgs mainīt un papildināt apdrošināšanas sabiedrību sarakstu, uz kuriem attiecas Programmas nosacījumi, par to informējot Portāla lietotāju OCTA polises pasūtīšanas sadaļā.
Portāls garantē, ka tā darba laikā (katru darba dienu no 09:00-18:00) sagatavos un izdos OCTA polisi, un tā stāsies spēkā 2 minūšu laikā no brīža, kad ir veikta Portālā pasūtītās OCTA polises apmaksa un Portāls ir saņēmis un saskaņā ar šiem Noteikumiem fiksējis šīs apmaksas saņemšanu.
Iegādājoties apdrošināšanas sabiedrības " If P&C Insurance AS Latvijas filiāle " polisi un izvēloties maksāt ar norēķinu karti vai ātrajiem maksājumiem, OCTA polise stāsies spēkā 2 stundas pēc pasūtījuma brīža. Gadījumā, ja norādītais polises spēkā stāšanas datums ir nākamā diena vai kāda cita diena pēc nākamās, Portāls garantē, ka OCTA polise stāsies spēkā nekavējoties ar esošās polises beigu termiņu.
Portāla operators negarantē, ka Portāls darbosies bez kļūdām un/vai traucējumiem. Programmu nav iespējams īstenot un tā nav spēkā Portāla darbības traucējumu laikā, kas ir saistīti ar tehniskajām kļūdām un/vai programmnodrošinājuma darbības traucējumiem, tai skaitā, bet neierobežoties, ar Ceļu Satiksmes Drošības Direkcijas (CSDD), Latvijas Transportlīdzekļu Apdrošinātāju Biroja(LTAB), Apdrošināšanas sabiedrību, Maksājumu apstrādes sistēmu un/vai programmnodrošinājuma darbības traucējumiem, kā arī Portāla pilnveides laikā.
Portāls un tā Operators neatbild par zaudējumiem, kas var rasties transportlīdzekļa īpašniekam vai tiesīgajam lietotājam sakarā ar pasūtītās OCTA polises laicīgu neapmaksāšanu, vai nestāšanos spēkā noteiktā termiņā.
Personas dati
Informējam, ka mēs (SIA “Apdrošināšanas un Finansu Brokers”, Reģ. Nr. 40003438358) kā datu pārzinis apstrādājam datus, ar mērķi apdrošināšanas pakalpojumu sniegšanai, tai sk. līguma noslēgšanai un izpildei, risku izvērtēšanai un apdrošināšanas gadijumu noregulēšanai. Ar šo Tu apliecini un esi atbildīgs, ka sniegtie dati ir patiesi un neaizskar trešo personu tiesības.
Lietošanas noteikumi
Lietošanas noteikumi
Informējam, ka mēs (SIA “Apdrošināšanas un Finansu Brokers”, Reģ. Nr. 40003438358) kā datu pārzinis apstrādājam datus, ar mērķi apdrošināšanas pakalpojumu sniegšanai, tai sk. līguma noslēgšanai un izpildei, risku izvērtēšanai un apdrošināšanas gadijumu noregulēšanai. Ar šo Tu apliecini un esi atbildīgs, ka sniegtie dati ir patiesi un neaizskar trešo personu tiesības.
1. Vispārēja informācija un privātuma politika
www.letapolise.lv ir publiska interneta vietne (turpmāk tekstā – Portāls), kuras darbību un apdrošināšanas pakalpojumus nodrošina SIA “ Apdrošināšanas un finansu brokers” (turpmāk tekstā – Operators).
www.letapolise.lv portālā pieejamo pakalpojumu lietošanas noteikumi, nosacījumi un ierobežojumi ir saistoši visiem tā lietotājiem. Portālā piedāvātie pakalpojumi un informācija ir paredzēta tikai privātai lietošanai.
Portāls, Portāla lietotājam piekrītot, ir tiesīgs informēt lietotāju par Portālā pieejamajiem jaunumiem, izmaiņām, kā arī nosūtīt pieprasīto informāciju uz lietotāja norādīto e-pasta adresi, pasta adresi vai mobilā tālruņa numuru. Atrašanās Portālā lietotājam nerada līgumiskas attiecības, lietotājs ir tiesīgs jebkurā brīdī Portālu atstāt.
Operators negarantē, ka Portāls darbosies bez kļūdām vai traucējumiem, kā arī negarantē un nav nekādā veidā atbildīgs par apdrošināšanas sabiedrību un sadarbības partneru kļūdām un/vai traucējumiem to IT sistēmās.
Portāla lietotājiem ir pienākums iepazīties un ievērot Portāla lietošanas noteikumus. Portāls un tajā publicētais saturs veidots ar mērķi atvieglot nepieciešamās informācijas ātru un kvalitatīvu saņemšanu. Operators patur tiesības mainīt Portāla saturu un tā lietošanas noteikumus, tos publicējot interneta vietnē: www.letapolise.lv. Portāls ir tiesīgs izvietot saites uz sadarbības partneru un citām interneta vietnēm, par kuru saturu ir atbildīgi attiecīgo vietņu pārvaldītāji.
2. Apdrošināšanas polises pasūtīšanas, apmaksas, sagatavošanas un piegādes nosacījumi
2.1. OCTA polises pasūtīšanas nosacījumi
Portālā ir iespējams pasūtīt OCTA polises no Operatora sadarbības partneriem - Apdrošināšanas sabiedrībām: InterRisk Vienna Insurance Group AAS, AAS Gjensidige ADB Latvijas filiāle, Ergo Insurance SE Latvijas filiāle, Seesam Insurance AS Latvijas filiāle, BTA Baltic Insurance Company" AAS, If P&C Insurance AS Latvijas filiāle, Compensa Vienna Insurance Group ADB Latvijas filiāle, BALTA AAS, Baltijas Apdrošināšanas Nams AAS. Pasūtot OCTA polisi, Portāla lietotājam ir jānorāda:
• Transportlīdzekļa valsts numuru un transportlīdzekļa reģistrācijas apliecības numuru
• OCTA polises spēkā stāšanas datumu
• Vārdu, Uzvārdu, personas kodu, mob. tālruņa numuru un e-pasta adresi
• Uzņēmuma nosaukumu, reģ. apliecības numuru un adresi (ja polisi pasūta Juridiskā persona)
• Pasta adresi (ja polises oriģinālu ir nepieciešams nogādāt pa pastu).
Operators nav atbildīgs par nepareizu vai kļūdaini noradītu un ievadītu informāciju.
2.2. Programmas „ Saņem OCTA polisi 2 minūtēs” nosacījumi un garantijas:
Programma „Saņem OCTA polisi 2 minūtēs”, turpmāk tekstā – Programma, ir portāla bezmaksas pakalpojums, ko Portāls piedāvā Portāla klientiem un lietotājiem, ar mērķi celt klientu apkalpošanas kvalitāti un nodrošināt operatīvu OCTA polišu tirdzniecību mājas lapā www.letapolise.lv.
Programma tiek ieviesta ar 01.03.2013 un ir spēkā visu portāla darbības laiku. Programma ir attiecināma uz visiem Portāla lietotājiem, kas Portālā ir pasūtījuši OCTA polises no sekojošām apdrošināšanas sabiedrībām - InterRisk Vienna Insurance Group AAS, AAS Gjensidige Baltic, Ergo Insurance SE Latvijas filiāle, Seesam Insurance AS Latvijas filiāle, Compensa Vienna Insurance Group ADB Latvijas filiāle un veikuši OCTA polises apmaksu ar karti vai ātrajiem maksājumiem.
Portāla operators jebkurā brīdī ir tiesīgs mainīt un papildināt apdrošināšanas sabiedrību sarakstu, uz kuriem attiecas Programmas nosacījumi, par to informējot Portāla lietotāju OCTA polises pasūtīšanas sadaļā.
Portāls garantē, ka tā darba laikā (katru darba dienu no 09:00-18:00) sagatavos un izdos OCTA polisi, un tā stāsies spēkā 2 minūšu laikā no brīža, kad ir veikta Portālā pasūtītās OCTA polises apmaksa un Portāls ir saņēmis un saskaņā ar šiem Noteikumiem fiksējis šīs apmaksas saņemšanu.
Iegādājoties apdrošināšanas sabiedrības " If P&C Insurance AS Latvijas filiāle " polisi un izvēloties maksāt ar norēķinu karti vai ātrajiem maksājumiem, OCTA polise stāsies spēkā 2 stundas pēc pasūtījuma brīža. Gadījumā, ja norādītais polises spēkā stāšanas datums ir nākamā diena vai kāda cita diena pēc nākamās, Portāls garantē, ka OCTA polise stāsies spēkā nekavējoties ar esošās polises beigu termiņu.
Portāla operators negarantē, ka Portāls darbosies bez kļūdām un/vai traucējumiem. Programmu nav iespējams īstenot un tā nav spēkā Portāla darbības traucējumu laikā, kas ir saistīti ar tehniskajām kļūdām un/vai programmnodrošinājuma darbības traucējumiem, tai skaitā, bet neierobežoties, ar Ceļu Satiksmes Drošības Direkcijas (CSDD), Latvijas Transportlīdzekļu Apdrošinātāju Biroja(LTAB), Apdrošināšanas sabiedrību, Maksājumu apstrādes sistēmu un/vai programmnodrošinājuma darbības traucējumiem, kā arī Portāla pilnveides laikā.
Portāls un tā Operators neatbild par zaudējumiem, kas var rasties transportlīdzekļa īpašniekam vai tiesīgajam lietotājam sakarā ar pasūtītās OCTA polises laicīgu neapmaksāšanu, vai nestāšanos spēkā noteiktā termiņā, kļūdainas ievadītās informācijas dēļ.
Operators patur sev tiesības vienpusējā kārtībā bez jebkāda brīdinājuma grozīt un/vai atcelt „ Saņem OCTA polisi 2 minūtēs” programmu, tās noteikumus un nosacījumus, par to informējot Portālā.
2.3. Izņēmumi un ierobežojumi
Portāls un Operators nav atbildīgi par zaudējumiem, tajā skaitā materiālajiem, kas ir radušies vai var rasties nākotnē Portāla lietotājam un/vai transporta līdzekļa īpašniekam un/vai tiesīgajam lietotājam un/vai jebkurai trešai personai:
• sakarā ar zaudējumiem mantai un/vai veselībai;
• kas ir saistīti ar tehniskajām kļūdām un/vai programmnodrošinājuma darbības traucējumiem, tai skaitā, bet neierobežoties, ar Ceļu Satiksmes Drošības Direkcijas, Latvijas Transportlīdzekļu Apdrošinātāju Biroja, Apdrošināšanas sabiedrību, Maksājumu apstrādes sistēmu un/vai programmnodrošinājuma darbības traucējumiem;
• kas ir radušies Portāla lietotājam ievadot kļūdainu, neprecīzu, nepareizu vai maldinošu informāciju;
• kas ir radušies Portāla lietotājam norādot nepareizu OCTA polises spēkā stāšanās datumu.
• ar kredītkartēm (MasterCard, Visa ) un debetkartēm (Maestro, Visa Electron), ja to izdevējbanka paredz maksājumus internetā un Jūs esat aktivizējuši šādu iespēju.
• American Express kartes apmaksai Portālā netiek pieņemtas.;
• izmantojot Swedbank internetbankas tiešo pieslēgumu (gan fiziskām, gan juridiskām personām); • izmantojot SEB I bankas tiešo pieslēgumu (gan fiziskām, gan juridiskām personām);
• ar pārskaitījumu, apmaksājot priekšapmaksas rēķinu – rēķinu nosūtīsim uz Jūsu norādīto e-pastu;
• Skaidrā naudā, vai ar bankas karti mūsu birojos Rīgā - Tukuma ielā 6 un Miera ielā 63 .
Citai personai izsniegtas maksājumu kartes un/vai maksājumu kartes datu izmantošana, tajā skaitā preču un pakalpojumu iegādei, ir pretlikumīga. Par šādu noziedzīgu nodarījumu vainīgā persona var tikt saukta pie atbildības saskaņā ar Latvijas Republikas likumdošanu.
Naudas atgriešana nav iespējama, jo apdrošināšana stājas spēkā ar tās iegādes brīdi.
2.5. OCTA polises sagatavošanas nosacījumi
Izvēloties veikt OCTA polises apmaksu ar karti (kredītkarti un debetkarti) vai ātrajiem maksājumiem (Swedbank internetbankas un SEB I Bankas tiešo pieslēgumu), mēs noformēsim Jūsu OCTA polisi 2 minūtēs atbilstoši programmas „Saņem OCTA polisi 2 minūtēs” noteikumiem . Par polises stāšanos spēkā mēs Jūs informēsim, nosūtot sms uz Jūsu norādīto tālruņa numuru. Ja rēķina apmaksu veiksiet caur SWEDBANK, DnB NORD vai SEB banku - maksājumu saņemsim nekavējoties un polisi noformēsim nekavējoties pēc maksājuma saņemšanas portāla darba laikā (darba dienās no 09:00-18:00), ja no citas bankas - maksājumu saņemsim 24 stundu laikā un polisi noformēsim divu stundu laikā pēc maksājuma saņemšanas. Par polises stāšanos spēkā mēs Jūs informēsim, nosūtot sms uz Jūsu norādīto tālruņa numuru. Gadījumā, ja norādītais polises spēkā stāšanas datums ir nākamā diena vai kāda cita diena pēc nākamas, Portāls garantē, ka OCTA polise stāsies spēkā nekavējoties ar esošās polises beigu termiņu Ja Jums OCTA polise ir nepieciešama steidzami, lūdzu, zvaniet mums uz tālr. 27888822 vai 67613810 un mēs centīsimies nodrošināt Jūsu OCTA polises stāšanos spēkā iespējami drīzākā laikā
Letapolise.lv un Portāla Operators neatbild par zaudējumiem, tajā skaitā materiālajiem, kuri ir radušies vai var rasties Portāla lietotājam un/vai transportlīdzekļa īpašniekam un/vai tiesīgajam lietotājam sakarā ar OCTA polises laicīgu nesagatavošanu, izņemot 2.2.p. (Programmas „ Saņem OCTA 2 minūtēs” nosacījumi un garantijas) atrunātājos gadījumos.
2.6. OCTA polises piegādes nosacījumi
·Operators nodrošina Portālā pasūtītās OCTA polises piegādi uz klienta noradīto e-pasta adresi;
·OCTA polises oriģinālu ir iesējams saņemt personīgi, ierodoties SIA “Apdrošināšanas un finansu brokers”birojā Rīgā, Tukuma ielā 6 vai Miera ielā 63 (darba dienās no plkst. 9:00 līdz 18:00).
3. Speciālie noteikumi
Galējo polises cenu nosaka apdrošināšanas sabiedrība polises izrakstīšanas brīdī, izņēmuma gadījumos, tā var atšķirties no Portālā uzrādītās. Šādos gadījumos Operators, pirms polises izrakstīšanas, informēs Portāla lietotāju par izmaiņām. Portāls patur tiesības vienpusēji anulēt kļūdaini izrakstītos rēķinus un apdrošināšanas polises.
4. Lietotāja pienākumi
4.1. Ja portāla lietotājs kļūdaini norādījis sava mobilā tālruņa numuru un/vai e-pasta adresi un nav saņēmis apstiprinājumu SMS veidā un/vai polisi savā e-pastā, vai arī ir radušās šaubas par apdrošināšanas polises spēkā esamību, portāla lietotājam ir pienākums pārliecināties par polises spēkā esamību piezvanot uz portālā www.letapolises.lv norādīto tālruņa Nr. +37127888822.
4.2. Portāla lietotājam, tuvojoties apdrošināšanas perioda sākumam vai beigām ir pienākums patstāvīgi pārliecināties par apdrošināšanas polises spēkā esamību neatkarīgi no apstiprinājuma vai atgādinājuma sūtījuma saņemšanas vai nesaņemšanas fakta.
4.3. Transportlīdzekļa reģistrācijas datu izmaiņu gadījumā portāla lietotājam, apdrošinājuma ņēmējam, transportlīdzekļa turētājam vai īpašniekam, ir pienākums nekavējoties paziņot par izmaiņām brokerim izmantojot portālā norādīto e-pasta adresi vai piezvanot uz portālā www.letapolises.lv norādīto tālruņa Nr. +37127888822.
4.4. Gadījumā, kad portāla lietotājs, apdrošinājuma ņēmējs, transportlīdzekļa turētājs vai īpašnieks nav paziņojis par transportlīdzekļa reģistrācijas datu izmaiņām 4.3. punktā minētajā kārtībā, tad atgādinājumu par polišu beigu termiņu nosūtīšana netiek nodrošināta un Brokeris neatbild par zaudējumiem, kas varētu rasties vai ir radušies apdrošināšanas polises spēkā neesamības gadījumā.
5. Datu aizsardzība, personas datu apstrāde un informācijas konfidencialitāte
Konfidencialitāte – visa informācija, kas tiek iegūta par Portāla lietotāju, lietotājam veicot aprēķinus un pasūtījumus Portālā www.letapolise.lv, tai skaitā personas dati, telefonu numuri, e-pasta adreses, auto reģistrācijas dati, tiks izmantoti un apstrādāti LR likumdošanā noteiktajā kārtībā.
Nododot Portāla rīcībā savu e-pasta adresi, pasta adresi un/vai tālruņa numuru, Portāla lietotājs piekrīt saņemt atgādinājumus par polišu termiņiem un informāciju par jaunumiem un izmaiņām Portālā www.letapolise.lv
6. Informācija par apdrošināšanas starpnieka darbību
Brokerim, kā apdrošināšanas starpniekam, saskaņā ar Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas likuma 24.pantu un 25.pantu, ir pienākums sniegt par savu darbību Klientam šādu informāciju:
Ka apdrošināšanas starpniecības pakalpojumu, veicot apdrošināšanas piedāvājumu vispusīgu analīzi, Klienta vārdāun interesēs sniedza SIA “Apdrošināšanas un finansu brokers”, reģistrācijas numurs 40003438358, juridiskā adrese: Tukuma iela 6, Rīga, LV-1002, tālruņa numurs: +37167613810, faksa numurs: +37167607741, elektroniskā pasta adrese: info@financebroker.lv (turpmāk tekstā Sabiedrība), kura rezultātā Klients izvēlējās slēgt augstāk norādīto apdrošināšanas līgumu. Apdrošināšanas brokera atlīdzība par veiktajiem starpniecības pakalpojumiem saskaņā ar spēkā esošo likumdošanu ir apdrošināšanas prēmijas sastāvdaļa, apdrošināšanas prēmiju un brokera atlīdzības apmēru nosaka tikai apdrošinātāji.
Sabiedrība ir reģistrēta Finanšu un kapitāla tirgus komisijas uzturētajā Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas starpnieku reģistrā kā apdrošināšanas un pārapdrošināšanas brokeru sabiedrība. Pārliecināties par Sabiedrības reģistrāciju Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas starpnieku reģistrā var pieprasot informāciju Finanšu un kapitāla tirgus komisijai, kas atrodas Kungu ielā 1, Rīgā, LV-1050, vai arī Finanšu un kapitāla tirgus komisijas Interneta mājas lapā www.fktk.gov.lv. Sabiedrībai nav ne tiešas, ne netiešas līdzdalības nevienā apdrošināšanas komersantā vai nedalībvalsts apdrošinātājā, kurš izveidojis nedalībvalsts apdrošinātāja filiāli Latvijas Republikā. Nevienam apdrošināšanas komersantam, tā mātes sabiedrībai vai nedalībvalsts apdrošinātājam, kurš izveidojis nedalībvalsts apdrošinātāja filiāli Latvijas Republikā, nav ne tiešas, ne netiešas līdzdalības Sabiedrībā.
Sabiedrība ir sagatavojusi apdrošināšanas piedāvājumus un ieteikusi Klientam izdevīgākos apdrošināšanas piedāvājumus, pamatojoties uz vispusīgu apdrošināšanas piedāvājumu analīzi. Sabiedrība kā apdrošināšanas un pārapdrošināšanas brokeru sabiedrība nodarbojas ar apdrošināšanas starpniecību tikai Klienta vārdā un interesēs. Pirms apdrošināšanas līguma noslēgšanas Sabiedrība, pamatojoties uz klienta sniegto informāciju, ir noskaidrojusi Klienta prasības un vajadzības, kā arī iemeslus, kas ir par pamatu Klientam sniegtajām konsultācijām par attiecīgo apdrošināšanas pakalpojumu. Šo informāciju Sabiedrība ir sagatavojusi atbilstoši piedāvātā apdrošināšanas līguma sarežģītībai.
7. Strīdu un sūdzību izskatīšanas kartība
Visi strīdi, kas radušies saistībā ar Portāla lietošanu un tā lietošanas noteikumiem risināmi savstarpēju pārrunu ceļā. Ja šāda veida strīdu risinājums netiek panākts, tad tie risināmi LR likumdošanā paredzētajā kārtībā.
Ikvienai personai ir tiesības ārpustiesas ceļā iesniegt sūdzību Sabiedrībai gan rakstveidā, gan arī mutiski Sabiedrības atbildīgajai personai. Sūdzības iesniedzējam vienlaikus ar sūdzības iesniegšanu ir pienākums nodot Sabiedrībai, vai mutiskas sūdzības gadījumā Sabiedrības atbildīgajai personai visu viņam zināmo informāciju un dokumentus, kas pamato sūdzībā norādītās pretenzijas cēloņus, faktus un apstākļus. Saņemto sūdzību Sabiedrība izskata un atbildi sūdzības iesniedzējam sniedz ne vēlāk kā viena mēneša laikā no sūdzības saņemšanas dienas, bet, ja sūdzības izskatīšanai ir objektīvi nepieciešams ilgāks laiks, Sabiedrība sūdzību var izskatīt un atbildi sūdzības iesniedzējam sniegt ne vēlāk kā četru mēnešu laikā no sūdzības saņemšanas dienas, informējot sūdzības iesniedzēju par termiņa pagarināšanu. Sūdzības iesniedzējam ir tiesības pārsūdzēt Sabiedrības atbildi uz viņa iesniegto sūdzību likumā noteiktajā kārtībā.
8. Autortiesības
Visas intelektuālā īpašuma tiesības, kas attiecas uz Portālu www.letapolise.lv, pieder tikai un vienīgi SIA “Apdrošināšanas un finansu brokers” . Portālā publicētie zīmoli, uzņēmumu nosaukumi un reģistrētās preču zīmes ir to īpašnieku īpašums un ir aizsargāti LR likumdošanā noteiktajā kārtībā. Portāla satura pavairošana, izplatīšana, uzglabāšana bez attiecīgas SIA “Apdrošināšanas un finansu brokers” atļaujas ir aizliegta un sodāma LR likumdošanā paredzētā kārtībā.
9. Apdrošināšanas terminu skaidrojums
9.1. OCTA standartlīgums ir apdrošināšanas līgums, kas tiek noslēgts attiecībā uz:
1) Latvijas Republikā reģistrētu vai atsavinātu transportlīdzekli;
2) citā valstī atsavinātu vai no uzskaites noņemtu transportlīdzekli, lai to izvestu no attiecīgās valsts un reģistrētu Latvijas Republikā;
3) Latvijas Republikā nereģistrētu transportlīdzekli, kurš aprīkots ar speciālām Ceļu satiksmes drošības direkcijas vai Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras izsniegtām tirdzniecības numura zīmēm tirdzniecībai paredzēta transportlīdzekļa pārvietošanai uz tirdzniecības vai glabāšanas vietu vai arī izmēģinājuma braucieniem ar šādu transportlīdzekli. Lai noslēgtu standartlīgumu attiecībā uz jaunu un Latvijas Republikā, kā arī citās valstīs agrāk nereģistrētu transportlīdzekli, to vispirms reģistrē Latvijas Republikā. Standartlīgums ir spēkā Eiropas Ekonomikas zonas valstīs un citās valstīs, kas pievienojušās 2002.gada 30.maija daudzpusējam nolīgumam starp Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalstu un citu asociēto valstu nacionālajiem apdrošināšanas birojiem.
9.2. OCTA + ir obligātās civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšana (OCTA) ar apdrošināšanu kompāniju piedāvātajiem papildus segumiem. Dažādas apdrošināšanas kompānijas piedāvā atšķirīgas papildus seguma iespējas, piemēram, OCTA polisi ar transportlīdzekļa zādzības un laupīšanas riska apdrošināšanu.
9.3. Robežapdrošināšanas līgums ir apdrošināšanas līgums, kas tiek noslēgts attiecībā uz transportlīdzekli, kurš reģistrēts valstī, kas nav Eiropas Ekonomikas zonas valsts, ja tā vadītājs nevar uzrādīt Latvijas Republikas teritorijā spēkā esošu transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas līgumu. Robežapdrošināšanas līgums ir spēkā Eiropas Ekonomikas zonas teritorijā.
9.4. Starptautiskais apdrošināšanas līgums (Zaļā karte) ir apdrošināšanas līgums, kas tiek noslēgts attiecībā uz transportlīdzekli, kurš reģistrēts Latvijas Republikā un piedalās ceļu satiksmē valstī, kas ir Zaļās kartes sistēmas dalībvalsts. Par starptautisko apdrošināšanas līgumu (Zaļo karti) uzskatāms arī tāds starptautiskais apdrošināšanas līgums, kas noslēgts attiecībā uz transportlīdzekli, kurš reģistrēts valstī, kas nav Zaļās kartes sistēmas dalībvalsts, ja šāda līguma noslēgšana paredzēta starptautiskajos līgumos. Zaļā karte ir spēkā apdrošināšanas polisē norādītajās valstīs. Latvijas Republikā reģistrēta transportlīdzekļa īpašnieks starptautisko apdrošināšanas līgumu var noslēgt tikai ar apdrošinātāju, kas ir Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja biedrs.
9.5. Pašrisks ir naudas izteiksmē vai procentos izteikta apdrošinātā objekta vērtības daļa vai laika periods (apdrošinātā objekta lietošanas pārtraukšanas gadījumā), kuru apdrošināšanas līgumā noteiktajos gadījumos apdrošinātājs atskaitīs no apdrošināšanas atlīdzības un Klientam būs jāsedz pašam.
9.6. Virsapdrošināšana
Ja apdrošinājuma summa apdrošināšanā pret zaudējumiem un bojājumiem saskaņā ar vienu vai vairākiem apdrošināšanas līgumiem attiecībā uz vienu un to pašu apdrošināto risku pārsniedz apdrošinātā objekta vērtību (virsapdrošināšana), Klientam un apdrošinātājam ir tiesības prasīt tās samazināšanu apdrošināšanas līgumu noslēgšanas hronoloģiskā secībā, sākot no pēdējā apdrošināšanas līguma, līdz šī summa nepārsniedz apdrošinātā objekta vērtību. Ja apdrošināšanas gadījums ir iestājies, pirms notikusi apdrošinājuma summas samazināšana virsapdrošināšanas gadījumā, apdrošinātājs izmaksās Klientam apdrošināšanas atlīdzību tādā apmērā, kādā tā būtu jāizmaksā, ja apdrošinājuma summa būtu vienāda ar apdrošinātā objekta vērtību.
9.7. Zemapdrošināšana
Ja apdrošinājuma summa apdrošināšanā pret zaudējumiem un bojājumiem saskaņā ar vienu vai vairākiem apdrošināšanas līgumiem attiecībā uz vienu un to pašu apdrošināto risku ir mazāka par apdrošinātā objekta vērtību (zemapdrošināšana), apdrošinātājs izmaksās Klientam apdrošināšanas atlīdzību tādā proporcijā, kāda ir starp apdrošinājuma summu un šo zemapdrošināšanas vērtību, ja apdrošināšanas līgumā nav paredzēts citādi.